Rabu, 20 November 2013

ZoneAlarm Free Firewall Alternatif Terbaik Berbanding Windows Firewall

Anda sudah bosan dengan Windows Firewall kerana anda tidak dapat mengawal sepenenuhnya 'firewall' anda,jadi apa kata anda cuba pula perisian firewall percuma yang ditawarkan ZoneAlarm iaitu antara 'firewall' percuma terbaik yang mampu menandingi 'firewall' yang lain yang kadang-kadang dilengkapi bersama dalam antivirus berbayar seperti McAfee,Avast dan lain-lain.

Terdapat tiga tab utama iaitu:


Anda boleh membiarkan sahaja jika perisian firewall ini menyatakan bahawa 'antivirus' ada tetapi tidak dipasang sedangkan komputer anda sudah pun mempunyai 'antivirus'.

'Privacy Toolbar' yang disediakan dapat meningkatkan privasi anda dengan menghalang penjejak dan menyediakan laporan privasi Facebook anda namun 'Identity Protection' hanya disediakan untuk United State(US) sahaja.


Ini adalah antara ciri penting perisian ini yang membolehkan anda mengawal sendiri program.'Notification' akan terpapar pada ruang kanan bawah anda,menghendaki anda memilih sama ada untuk membenarkan program yang anda ingin jalankan.

Anda boleh 'explore' sendiri ciri-ciri yang ditawarkan perisian percuma ini yang pasti dapat meningkatkan lagi keselamatan komputer anda.

Rasanya setakat ini dulu..Stay Secure

Ikuti saya di Google+ dan laman facebook TEKNO Crazee supaya anda tidak terlepas post terbaru daripada saya




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sharethis