Sabtu, 8 Jun 2013

Latest Anti Virus Test by AV-Comparatives

Lama sangat dah kan saya tidak kemaskini blog saya nie dengan post terbaru,maklumlah sibuk baru saja melanjutkan pelajaran ke universiti,tidak seperti dulu selepas SPM,sentiasa berada di rumah..boleh buat apa sahaja,sentiasa ada masa.

Jadi,untuk post kali ni,apa kata kita lihat review untuk antivirus terbaik pada ketika ini untuk memudahkan anda membuat pilihan membeli antivirus terbaik untuk memastikan computer anda sentiasa selamat daripada serangan.

Dibawakan oleh AV-Comparatives







Jika dilihat dari segi Real World Test,ini adalah antara yang terbaik dikira dari aspek peratus diserang,user dependant dan juga berjaya dihalang mengikut ranking:
  1. BitDefender
  2. Kaspersky
  3. F-Secure
  4. eScan
  5. McAfee
  6. Trend Micro
  7. ESET
  8. Qihoo
  9. Avast
  10. Sophos
Dari segi Performance Test pula mengikut ranking:
  1. Kaspersky
  2. F-Secure
  3. Sophos
  4. ESET
  5. Avast
  6. Symantec
-Vendor yang lain bawah daripada Symantec menggunakan system resources yang agak banyak,tidak sesuai untuk computer yang lembab.

Sebenarnya terdapat banyak lagi test yang dijalankan tetapi saya hanya ambil test yang terbaru sahaja untuk memudahkan.Jadi berdasarkan test tersebut anda bolehlah menyeimbangkan keputusan dua test tersebut untuk membeli antivirus yang terbaik

Untuk melihat keputusan sebenar test tersebut,anda bolehlah klik pautan di bawah.Ianya amat mudah berdasarkan carta untuk melihat sekali imbas keputusan tersebut.AVC Test Result

Follow saya di Google+ dan halaman facebook TEKNO Crazee untuk mengikuti perkembangan terbaru post dari saya dan untuk lebih banyak berita tech.

Jika anda suka artikel ini,berikan lah reaksi dan komen anda di bawah,saya amat menghargainya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sharethis