Khamis, 16 Mei 2013

May Patch Tuesday Kritikal Untuk Pengguna Internet Explorer

Seperti biasa minggu kedua hari Selasa setiap bulan atau lebih dikenali dengan Patch Tuesday dan bagi pengguna di sebelah timur seperti Malaysia adalah pada hari rabu,Microsoft mengeluarkan kemaskininya untuk pengguna Windows.


Saya telah pun mengerahkan kemaskini tersebut pada hari semalam untuk komputer Windows 7 dan Windows 8 saya.Kemaskini tersebut merangkumi kemaskini untuk Microsoft Office,Publisher,Visio,.NET,Windows dan paling penting Internet Explorer..

Ianya sangat penting bagi pengguna Internet Explorer 8 dengan eksploit terhadap kecacatan tersebut membolehkan pelaksanaan kod dari jauh.Kemaskini tersebut juga merangkumi tampalan terhadap kecacatan IE10  yang dijumpai ketika pertandingan PWN2OWN dua bulan lalu.

Saya nasihatkan jika anda boleh menaiktaraf Internet Explorer anda, maka lakukannya..

Adobe juga sudah mengeluarkan kemaskini untuk Adobe Flash Player dan Adobe Reader/Acrobat..

Jika anda selalu melihat video di mana-mana sahaja web yang menggunakan plugin Flash ini atau anda selalu bermain games flash online,anda dinasihatkan supaya mengemaskininya.Sebagai lebih langkah keselamatan,anda bolehlah setkannya untuk Click-to-Play jika anda menggunakan Google Chrome di ruang Settings/Show Advanced Settings/Content Settings.

Seperti biasa,Flash Player terbaru boleh didapati di
http://get.adobe.com/flashplayer

Credit to:Sophos for picture and info

Jika anda suka artikel ini,berikan lah reaksi atau ulasan anda di bawah,saya amat menghargainya..

Jangan terlepas post terbaru daripada saya atau untuk lebih banyak berita tech dengan mengikuti saya di Google+ atau halaman facebook TEKNO Crazee.

Stay Secure..

You Might Also Like:






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sharethis