Sabtu, 6 April 2013

Robot Pepatung Terbang Seolah-olah Pepatung Sebenar


Adakah anda biasa bermain helikopter kawalan atau kapal terbang kawalan?
Saya pasti ianya tidak sehebat robot pepatung yang dicipta syarikat robotik dari German ini..
Seperti pepatung sebenar,ianya boleh terbang ke hadapan,ke belakang,ke tepi malah boleh mengepak dirinya di satu tempat seperti mana pepatung sebenar lakukan..
Anda pasti fikir ianya dikawal alat kawalan kan?Tapi ia sebenarnya dikawal oleh applikasi telefon pintar..
Untuk mengetahui bagaimana realnya pepatung robot ini terbang..lihatlah video yang saya sediakan itu..
Rasenya setakat ini sahaja..sehingga bertemu lagi dalam post saya yang seterusnya.
Watch "Festo - BionicOpter" on YouTube
Jika anda suka blog saya ini,berikanlah ulasan atau reaksi anda atau cadangkan kepada rakan anda yang lain..
Kekal update dengan post saya yang seterusnya dengan mengikuti halaman facebook TEKNO Crazee..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sharethis